HJEM > DEDIKERT SERVER > FAQ (OFTE STILTE SPøRSMåL)
> Hvoror er dere så mye billigere enn andre leverandører?
Vi kan operere med lavere priser enn våre konkurrenter da vi fjerner fordyrende prosesser og mellomledd. I tillegg har vi begrenset tilgangen til support til via vå ticket-system online. Trenger man driftssupport utover dette er det nødsupport tilgjengelig pr. telefon.

> Hvor står serverene plassert?
Alle servere står plassert sentralt i Tyskland, 100Mbit switchet på 240Gbit uplink på redundant nettverk. Dette garanterer deg stabilitet og rask responstid.

> Hva kan du fortelle oss om serversenteret?
Alle servere som står plassert hos oss er automatisk koblet på UPS og diesel-generator som sikrer at maskinen din ikke faller ned om et strømbrudd skulle oppstå. Temperaturen i serverrommet reguleres automatisk, fasilitetene har såkalt "Very Early Smoke Detection Alarm", (VESDA) branndetektor og gas-basert brannslukkking som bruker Argon, FM-200 og CEA. I tillegg til dette er det også 24/7 vaktselskap-bemanning i lokalet.

> Kan jeg selge shells fra en dedikert server hos dere?
Dette er i utgangspunktet ikke tillatt pr. dags dato, men søknad kan sendes oss og vi vil vurdere dette individuelt. Du står dog fritt til å selge tjenster som web/epost/etc. fra din dedikerte server.

> Hva er tillatt å kjøre på deres servere?
Du kan forsåvidt gjøre hva du vil med serveren din, så fremt det ikke bryter med våre tjeneste- og kjøpsbetingelser. Eksempler på bruk som bryter disse kan eksempelvis være; (men ikke begrenset til)
* Eksklusiv nedlasting-tjenester (Torrent, m.m.)
* Pornografisk materiale
* Shell/IRC tjenester

> Kan dere sette opp maskinen for meg?
Ja, dette er noe vi tilbyr som ekstratjeneste. En engangsavgift pålydende kr. 800:- for standard installasjon.

> Hva vil "dedikert-server" si?
Det vil si at du får din egen maskin du har full root-tilgang til. Denne kan du gjøre hva du vil med, såfremt du holder deg innenfor våre betingelser og landets lover.

> Hva gjør jeg hvis maskinen min stopper opp?
Da oppretter du bare en reboot-ticket hos oss som forklarer problemstillingen og vi vil sørge for å få maskinen din online igjen. Denne tjenesten er gratis og tilgjengelig i perioden 08:00-17:00. (Mandag-fredag)

> Er det noen begrensning på antall brukere jeg kan ha på en radio/spill server?
Det er ingen begrensing på dette. Det som evt. kan begrense dette er antall brukere, båndbredde og maskinkraft. Vær klar over at dette kan utvides etter behov.

> Kan jeg sende min egen maskin som å få dere til å sette denne opp på nettet? (Colocation)
Dette er dessverre ikke mulig pr. dags dato.

> Kan jeg betale pr. mnd?
Vi fakturerer alle servere kvartalsvis (3 mnd.) såfremt annet ikke er spesifisert. ønsker du å betale over en bredere periode har vi rabatt-ordning på dette. Ta kontakt med oss for mer informasjon.

> Kan jeg få mer enn EN IP-adresse?
Ja - vær klar over at det koster kr. 29:- pr. stk.

> Hva skjer hvis jeg går over den tildelte båndbredden på en VPS-server?
Utover avtalt båndbredde vil man faktureres kr. 10,- pr. GB.

 
KUNDESIDER
Referansenummer:

Epost:
VISSTE DU AT...
..vi garanterer svar på support innen 12 timer på helpdesk-tickets.
Copyright © 2002-2018 HOST-IT  |  Telefon 918 000 98  |  Org. nr. 981 891 546  |  Kontaktinformasjon | Gratis søppelpost-filter
We Accept VISA